Kdo chce, hledá důvody, kdo nechce, hledá výmluvy…

To je, myslím, vcelku výstižné, i když události a život často tak jednoduché nejsou.
Totiž… nejčastějším důvodem, proč necvičit, nebo nejít cvičit, jsou právě děti (a můžu vás ujistit, že jednu dobu jsem to měla taky tak).

S dětmi to prostě není vždy tak snadné a je fuk, jestli máme jedno, dvě nebo tři. Snažíme se dělat věci na maximum, vyvíjíme na sebe nátlak, abychom byly co nejlepší matky
a u toho padáme, po sérii probdělých nocí, na ústa. Nepomůžou ani dva kýble kafe, balíček sušenek a navrch tabulka čokolády. I takovým obdobím jsem si prošla, a pokud Vy ne, máte můj neskonalý obdiv a smekám, jste pro mě super ženy a supermámy. ❤️

No ale k jádru pudla… To, co zachránilo můj zdravý rozum a často mě vytrhlo z mateřské letargie, případně mě uchránilo před tím, abych se k dětem chovala
jako sedmihlavá saň
, bylo a stále je právě cvičení.

I když mám (ještě často i teď, ačkoli k dětem už nemusím vstávat desetkrát za noc) pocit,
že ani neotevřu oči, natož abych zvedla ruce… i jen desetiminutové cvičení mě nakopne na zbytek dne. Chce to trošku disciplíny a umět se vyhecovat, ale OPRAVDU  to stojí za to!

Ale abych vás v tom nenechala jen nudným povídáním o tom, jak to mám já, dávám do placu i několik tipů, aby to zafungovalo i vám.

 

Převlečte se z pyžama

to je zásadní krok každého dne. Neříkám, že také nemiluju “pyžamové dny”, ale je jasné že pyžamo prostě není ten správný úbor k akci. U mě to funguje tak, že pyžamo = spánek, takže dokud se ráno nepřevleču, tak se po bytě motám jak špína v kýblu.

 

Nachystejte si věci i den předem

klidně ještě večer před spaním – a hlavně na nějaké viditelné místo, abyste okolo nich chodili, dokud si je prostě neoblečete a nedáte se do cvičení. Já si chystám věci každý večer do obýváku na gauč – jednak proto, abych neštrachala ve skříních, když můj muž ještě spí a já jedu v 5:45 plavat a taky mě to ráno nakopne, že si už jen vyčistím zuby, obleču se a jedu, žádná další velká práce s odchodem.

 

Pokud to jen trochu jde, stanovte si přesný čas

pokud víte, že vaše děťko nebo děťátka pravidelně spí v určitou dobu, si každý plánujte cvičení na stejný čas. Pokud jste na tom stejně jako já a Vaše děti přestaly přes den spát, když jim byl rok a půl, tak nejdřív zjistěte, kdy vám cvičení nejvíce vyhovuje (ráno/ po obědě/ odpoledne/ večer), a pak si cvičení plánujte každý den ve stejnou dobu. Mně nejvíce vyhovuje ranní cvičení, protože na té vlně energie, kterou načerpám, dokážu jet až do večera. A uvidíte, jakou budete mít skvělou náladu!

 

Vytiskněte si motivační tabulku

Vytiskněte si, nebo vyrobte motivační tabulku a dejte si ji na viditelné místo. Moje nejoblíbenější místo jsou dveře lednice 🙂 Každý den si tam zaznamenám pohybovou aktivitu a hned mám lepší pocit, že jsem pro sebe zase něco udělala 🙂

 

Nenechte se rušit – ztište telefon

než začnete cvičit, ztište a eliminujte všechny rušivé elementy (teda kromě chůvičky). Je to chvíle jen a jen pro vás, takže prostě žádné telefony ani oblíbený seriál, soustřeďte se sama na sebe.

 

Nevěšte hlavu, když to občas nedáte – rostou zoubky, bolí bříško

Není každý den posvícení a hlavně nečekejte zázraky na počkání, všechno má svůj čas. Když vstáváte 20 x za noc k miminku kvůli bolavým zoubkům nebo bříšku, je jasné, že ráno sotva otevřete oči, tak to nelámejte přes koleno, zítra je taky den.

 

Dělejte to pro sebe – víte, že se budete skvěle cítit

I když se vám do cvičení zrovna moc nechce, myslete na to, jak se budete cítit po cvičení. Já se prostě chci cítit dobře a cvičení je jedna z věcí, která mi v tom pomáhá. Čerstvá porce endorfinů a dobrý pocit ze sebe sama jsou k nezaplacení. A mě teda ze všeho nejvíc baví ta skvělá nálada, kterou mi nezkazí ani lego pod nohama.

 

Pokud máte větší děti, zapojte je – strávíte společené chvilky a naučíte děti každodennímu pohybu

Já jsem vlastně víc začala cvičit doma právě až s dětmi. Když byli úplně malincí, čekala jsem na dobu, kdy si dají svého půlhoinového šlofíčka. Teď – když už jsou větší – cvičíme spolu. Anička se nemůže dočkat, až ji vezmu do svých večerních kurzů a Adam zatím jezdí kolem s autíčkem, občas se přidá, někdy se potřebuje přitulit, jindy se mi zase pověsí na záda. Někdy je to spíš taková cvičební groteska, ale vždycky to stojí za to. Pro mě je největším přínosem (kromě dobré nálady…) i to, že děti učím každodennímu pohybu, což je v dnešní době tabletů naprosto zásadní věc. 

 

Není třeba cvičit hodiny týdně, stačí pár minut denně

Často se setkávám s obavou, že je prostě nemožné si na cvičení najít čas. Ale! Tady nejde o hodiny, ale o minuty. Nemusíte cvičit (pokud nechcete) každý den hodinu, stačí 20–30 minut. Špinavé prádlo, prádlo v pračce, nádobí nebo hračky poházené na podlaze (pokud vám nezavazí při cvičení) vám nikam neutečou, tak věnujte čas sami sobě.

 

Pořád jste skvělá máma!

Prosím, hlavně si nemyslete, že jste hrozná máma, protože chvíli nevěnujete dětem plnou pozornost. Já se řídím heslem, že spokojená máma = spokojené dítě a vězte, že když budete cvičit i v přítomnosti dětí, zažijete spolu spoustu srandy a pořád budete pro Vaše děti ta nejlepší máma na světě. Pro mě je každodenní cvičení vlastně taková forma terapie, protože neznám nic lepšího než začít den půl hodinkou pilates, běhu nebo plavání, po které mám skvěolou náladu a šířím ji kolem sebe místo toho, aby se ze mě – po pohledu na špinavé ponožky na zemi (mojí malé princezny) stala sedmihlavá saň.

 

Je to jen zlomek toho, co funguje mně a dostalo mě až sem, do bodu, kdy je pro mě vědomý pohyb (i s dětmi na zádech, na hlavě, pod nohama…😊) nedílnou součástí každého dne.

Často se také setkávám s maminkami, které nechtějí cvičit nejen kvůli dětem, ale hlavně proto,
že z intenzivní péče o děti a domácnost trpí bolestmi zad a právě bolavá záda mých klientek
(i klientů se sedavým zaměstnáním) mě přivedla k myšlence vytvořit pro Vás online program KLÍČ KE ZDRAVÝM ZÁDŮM, kde se společně naučíme jednoduché techniky a cvičení, které dají Vašim bolavým zádům definitivní SBOHEM.

 

A rozhodně se nebojte, pokud jste dlouho necvičilypodívejte se do mého e-booku Vyhněte se 7 nejčastějším chybám při cvičení a cvičte jednou pro vždy bez bolesti zad, kde popisuji a na fotkách ukazuji, s jakými chybami se nejčastěji setkávám a jak je napravit. 😊

Tak ať se Vám hezky cvičí. A pokud pořád nevěříte, sledujte Youtube nebo Facebook,
kde každý pravidelně cvičím živě krátké tréninky z našeho obýváku. 😊